tiistai 21. heinäkuuta 2009

21.07.09 2nd day in Latvia

Ensinnakin, kumori tuli herattelemaan mua yhdentoista aikoihin aamupalan kanssa. Sai siina vahan aikaa mua heratella ennenkuin suostuin lopultakin heraamaan. Kerto, et olin nukkunu jtn 10h. Oli se kyl rankka matka, etten kyl yhtaan ihmettele.
Hengailtiin koton sit jtn pari tuntia, ennenkuin lahdettiin Riikaan shoppailemaan.. Talla kertaa kumo vei mut vanhan Riikan puolelle. Mentiin johki nelikerroksiseen kauppakeskukseen. Jokainen kerros mentiin lapi ja ekasta kaupasta loydettiin mulle 2 paitaa. Toisesta kaupasta me loydettiin uudet skeittikengat. Nyt paasee vanhat elakkeelle. Aikaa tuol meni melkein 2h.

Sit lahettiin ostamaan jaatelot viereisesta jaatelobaarista! 8D Latvialainen jaatelo on oikeasti hyvaaaaa... mmnjam! Sit ku oltiin ne syoty, nii lahettiin kavelemaan kohti bussiasemaa. Otin kuvia siina Riikan keskustasta. Juuri kun oltiin nousemassa portaan ylos, nii ma huomasin, et mun laukku oli auki ja mun lompakkoo ei nakyny missaan. VOI VITTU! ><;;;; Pitiko senkin kayda nyt matkan alussa! Onneks mulloli mun pankkikortit jnejne Suomessa tallessa. Onneks sain ostettua bussiliput Ventspilsiin kumon mummon ja papan luokse. Tosin te kaverit siella Suomessa, enaa on turha odottaa mitaan tuliaisia taalta..

Kumo sano etten oo ainoo, joka elaa sen vanhempien pussista. ja vakuutteli myos, etta vanhemmat ja isovanhemmat ostaa kaiken mita haluan ja et ruuasta ei oo pulaa :x Mut en siltikaan haluu ostaa ihan kaikkea heidan piikkiin, kun nyt ei ole omaa rahaa.

Kylla tanaan on saatu juosta henkihieverissa, kun kuuden aikaan illalla lahettiin meneen kumolle takasi ja klo 19:00 piti olla jo seuraavassa bussissa menossa Ventspilsiin. Kiireella kummatki juostiin kumon huoneeseen ja pakattiin kaikki mita tarvittiin kassiin ja menoks takasi bussipysakille. Bussi tuliki aika nopeesti ja kerettiin ihmeen kaupalla mein bussiin. Ja bussissa istuttiin taas 3h. Ventspilsiin saavuttiin 22:00 aikaan. Kumon isovanhemmat oli meita vastassa.

Ainiin... Kannattaa muistaa eras asia, jos joskus eksytte Latviaan.... Latvialaiset rakastaa kaasua... XD Bussit ohittelee rekkoja iha mielinmaarin... Ei herranejestas....

Mutta nyt nukkumaan.. Good night <3 Tomorrow night you get more ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti